Dzięki profesjonalnemu doradztwu nasi Klienci zyskują dostęp do analiz zasadności inwestycji, poznają niebezpieczeństwa związane z zakupem i sposoby ich minimalizacji. Prowadzimy dla nich obsługę w zakresie spraw urzędowych, takich jak rejestracja w urzędzie skarbowym czy statystycznym. W ten sposób mogą skupić się na rdzeniu swojego biznesu.
W fazie właścicielskiej zajmujemy się każdym z aspektów zarządzania nieruchomością: począwszy od prowadzenia dokumentacji, przez sporządzanie protokołów, a na negocjacjach z lokatorami w sprawie opuszczenia lokali skończywszy. Kiedy właściciel uzna, że chce sprzedać nieruchomość, wspieramy go w tym procesie od początku, aż po przekazanie dokumentacji nowemu nabywcy.
Zarówno zarządzanie nieruchomościami, jak i inne usługi wykonujemy na terenie miast takich, jak Katowice czy Kraków i innych miejscowości województw śląskiego i małopolskiego.
Poniżej znaleźć można pełen zakres naszych usług:
Faza początkowa:
- doradzanie w procesie zakupu nieruchomości – przeprowadzanie analizy zasadności inwestycji, wskazywanie niebezpieczeństw i sposobów ich minimalizacji, audyt dokumentów dołączonych do nieruchomości
- w procesie inwestycyjnym: komercjalizacja nieruchomości
- obsługa nieruchomości z uwzględnieniem korespondencji w językach obcych (j. niemiecki, j. angielski, j. rosyjski)
- rejestracja w urzędzie skarbowym oraz uzyskanie numeru NIP
- rejestracja w urzędzie statystycznym oraz uzyskanie numeru REGON
- założenie konta bankowego
- podpisanie umów (lub zmiana ich danych) z dostawcami mediów tym negocjowanie korzystnych warunków obsługi
- przygotowanie budżetu nieruchomości
Faza właścicielska między innymi:
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji nieruchomości
- wybór i kontrola kontrahenta świadczącego usługi utrzymania czystości, w tym utrzymania zimowego nieruchomości
- wybór wykonawcy przeglądów określonych Prawem Budowlanym, – współpracujemy na stałe z osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia, które gwarantują atrakcyjne ceny przeglądów, oraz profesjonalne wykonanie zleconego zadania
- wybór dostawcy usług konserwacji i bieżących napraw nieruchomości oraz urządzeń technicznych
- sporządzanie na podstawie protokołu stanu technicznego budynku zestawień potrzeb remontowych
- prowadzenie dokumentów określonych przepisami Prawa Budowlanego i Dozoru Technicznego, w szczególności obowiązkowej książki obiektu budowlanego, dokumentacji technicznej, wpisów z wymaganych przeglądów technicznych nieruchomości, protokołów i opinii z przeglądów kominiarskich
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych oraz ich realizacja- fakturowanie / obciążanie najemców, monitorowanie wpłat, procedura windykacyjna wraz z przygotowaniem dokumentacji dla działu prawnego właściciela
- zastępowanie właściciela w komunikacji z najemcami i lokatorami
- reprezentacja właściciela w sprawach nieruchomości przed urzędami, instytucjami i organami porządkowymi oraz ścigania
- wydawanie niezbędnych zaświadczeń dla najemców i lokatorów
- zgodnie z zatwierdzoną polityką właściciela optymalizacja portfela najemców
- negocjacje z lokatorami w celu opuszczenia zajmowanych lokali
- uczestnictwo w postępowaniach komorniczych – eksmisje
- raportowanie wg ustalonych zasad, wg ustalonej częstotliwości
Faza sprzedaży:
- wspieranie właściciela nieruchomości w procesie sprzedaży nieruchomości
- współpraca z pośrednikami nieruchomości
- przekazanie dokumentacji nieruchomości nowemu nabywcy