Grupa Biurowiec świadczy pełne usługi z zakresu zarządzania nieruchomościami.
Nasze zadania zmieniają się wraz z fazą zaawansowania projektu jakim jest nieruchomość. Wśród nich jest zarówno doradztwo, jak i administracja nieruchomości. Dzięki temu nasi Klienci zyskują pewność, że ich inwestycja znajduje się w dobrych rękach, pod kontrolą najlepszych specjalistów.

Dzięki profesjonalnemu doradztwu nasi Klienci zyskują dostęp do analiz zasadności inwestycji, poznają niebezpieczeństwa związane z zakupem i sposoby ich minimalizacji. Prowadzimy dla nich obsługę w zakresie spraw urzędowych, takich jak rejestracja w urzędzie skarbowym czy statystycznym. W ten sposób mogą skupić się na rdzeniu swojego biznesu.

W fazie właścicielskiej zajmujemy się każdym z aspektów zarządzania nieruchomością: począwszy od prowadzenia dokumentacji, przez sporządzanie protokołów, a na negocjacjach z lokatorami w sprawie opuszczenia lokali skończywszy. Kiedy właściciel uzna, że chce sprzedać nieruchomość, wspieramy go w tym procesie od początku, aż po przekazanie dokumentacji nowemu nabywcy.

Zarówno zarządzanie nieruchomościami, jak i inne usługi wykonujemy na terenie miast takich, jak Katowice czy Kraków i innych miejscowości województw śląskiego i małopolskiego.

 

Poniżej znaleźć można pełen zakres naszych usług:

Faza początkowa:

  • doradzanie w procesie zakupu nieruchomości – przeprowadzanie analizy zasadności inwestycji, wskazywanie niebezpieczeństw i sposobów ich minimalizacji, audyt dokumentów dołączonych do nieruchomości
  • w procesie inwestycyjnym: komercjalizacja nieruchomości
  • obsługa nieruchomości z uwzględnieniem korespondencji w językach obcych (j. niemiecki, j. angielski, j. rosyjski)
  • rejestracja w urzędzie skarbowym oraz uzyskanie numeru NIP
  • rejestracja w urzędzie statystycznym oraz uzyskanie numeru REGON
  • założenie konta bankowego
  • podpisanie umów (lub zmiana ich danych) z dostawcami mediów tym negocjowanie korzystnych warunków obsługi
  • przygotowanie budżetu nieruchomości

Faza właścicielska między innymi:

  • prowadzenie niezbędnej dokumentacji nieruchomości
  • wybór i kontrola kontrahenta świadczącego usługi utrzymania czystości, w tym utrzymania zimowego nieruchomości
  • wybór wykonawcy przeglądów określonych Prawem Budowlanym, – współpracujemy na stałe z osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia, które gwarantują atrakcyjne ceny przeglądów, oraz profesjonalne wykonanie zleconego zadania
  • wybór dostawcy usług konserwacji i bieżących napraw nieruchomości oraz urządzeń technicznych
  • sporządzanie na podstawie protokołu stanu technicznego budynku zestawień potrzeb remontowych
  • prowadzenie dokumentów określonych przepisami Prawa Budowlanego i Dozoru Technicznego, w szczególności obowiązkowej książki obiektu budowlanego, dokumentacji technicznej, wpisów z wymaganych przeglądów technicznych nieruchomości, protokołów i opinii z przeglądów kominiarskich
  • prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych oraz ich realizacja- fakturowanie / obciążanie najemców, monitorowanie wpłat, procedura windykacyjna wraz z przygotowaniem dokumentacji dla działu prawnego właściciela
  • zastępowanie właściciela w komunikacji z najemcami i lokatorami
  • reprezentacja właściciela w sprawach nieruchomości przed urzędami, instytucjami i organami porządkowymi oraz ścigania
  • wydawanie niezbędnych zaświadczeń dla najemców i lokatorów
  • zgodnie z zatwierdzoną polityką właściciela optymalizacja portfela najemców
  • negocjacje z lokatorami w celu opuszczenia zajmowanych lokali
  • uczestnictwo w postępowaniach komorniczych – eksmisje
  • raportowanie wg ustalonych zasad, wg ustalonej częstotliwości

Faza sprzedaży:

  • wspieranie właściciela nieruchomości w procesie sprzedaży nieruchomości
  • współpraca z pośrednikami nieruchomości
  • przekazanie dokumentacji nieruchomości nowemu nabywcy