Tylko w pełni profesjonalny zarządca może poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przepisy oraz oczekiwaniami mieszkańców i użytkowników budynku. To dlatego naszym Klientom proponujemy zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi zarówno w dużych miastach jak Warszawa, Kraków, Poznań, jak i mniejszych miejscowościach.
Kompleksowe usługi w tym zakresie pozwalają skupić się na osiąganiu realnych korzyści biznesowych bez konieczności zajmowania się administrowaniem wspólnotą. Wchodzący w skład naszego zespołu specjaliści, a także w pełni profesjonalne firmy, z którymi współpracujemy są gwarancją rzetelnego wykonywania obowiązków w każdym aspekcie zarządzania osiedlami czy spółdzielniami mieszkaniowymi.
Pracując dla naszych Klientów wykonujemy szereg czynności, w tym m.in. obsługę w trzech językach obcych (angielski, niemiecki i rosyjski), przygotowywanie budżetu wspólnoty, windykacja należności, realizacja bieżących zgłoszeń konserwacyjnych.
Pełen zakres czynności administracyjnych znaleźć można poniżej:
- obsługa i administrowanie nieruchomościami z uwzględnieniem korespondencji w językach obcych (j. niemiecki, j. angielski, j. rosyjski, j. śląski),
- rejestracja w urzędzie skarbowym oraz uzyskanie numeru NIP,
- rejestracja w urzędzie statystycznym oraz uzyskanie numeru REGON,
- założenie konta bankowego,
- podpisanie umów (lub zmiana ich danych) z dostawcami mediów, tym negocjowanie korzystnych warunków obsługi,
- przygotowanie budżetu wspólnoty,
- przygotowanie statutu wspólnoty oraz regulaminu porządku domowego,
- przygotowanie regulaminu rozliczania mediów lub jego zmodernizowanie,
- prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych, prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej – aktualizacja bieżąca,
- prowadzenie imiennych kartotek finansowych w zakresie naliczonych opłat, należnych odsetek, dokonanych wpłat oraz występujących zaległości lub nadpłat – za pomocą specjalistycznego oprogramowania
- wybór ubezpieczyciela budynku – posługujemy się renomowanymi brokerami ubezpieczeniowymi zbierającymi oferty z całego rynku ubezpieczeniowego
- ustalanie wymiaru opłat z tytułu kosztów utrzymania lokali: zaliczki eksploatacyjnej, remontowej a także opłat zaliczkowych za media, rozliczanych zgodnie z regulaminem rozliczania mediów – według prawomocnej uchwały,
- aktualizacja naliczeń za media w przypadku zmiany wysokości ich cen,
- wystawianie zawiadomień o zmianie wysokości opłat,
- realizacja głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów (przypadek szczególny w ustawie o własności lokali),
- przygotowywanie informacji o podjętych uchwałach,
- windykacja należności,
- wydawanie niezbędnych zaświadczeń właścicielom lokali,
- przyjmowanie wszelkich zgłoszeń, interwencji i wniosków od użytkowników i właścicieli lokali,
- sporządzanie rozliczenia finansowego oraz corocznego planu gospodarczego dla nieruchomości,
- przygotowanie i prowadzenie zebrań członków Wspólnoty,
- bieżące regulowanie płatności z konta Wspólnoty, opcjonalnie jeden lub dwóch właścicieli dokonuje akceptacji przelewów,
- przygotowanie zakresu sprzątania nieruchomości,
- wybór kontrahenta świadczącego usługi sprzątania (bieżące sprzątanie części wspólnych w tym chodników i terenów zielonych, w okresie zimowym oczyszczanie chodników, podjazdów i ciągów komunikacyjnych ze śniegu i błota, utrzymanie w należytym stanie porządkowym miejsc składowania odpadów bytowo-komunalnych kubły, kontenery, śmietniki), – forma atrakcyjna dla wspólnoty,
- wybór wykonawcy przeglądów określonych Prawem Budowlanym, – współpracujemy na stałe z osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia, które gwarantują atrakcyjne ceny przeglądów, oraz profesjonalne wykonanie zleconego zadania,
- wybór dostawcy usług konserwacji i bieżących napraw nieruchomości oraz urządzeń technicznych,
- sporządzanie na podstawie protokołu stanu technicznego budynku zestawień potrzeb remontowych,
- prowadzenie dokumentów określonych przepisami Prawa Budowlanego i Dozoru Technicznego, w szczególności obowiązkowej książki obiektu budowlanego, dokumentacji technicznej, wpisów z wymaganych przeglądów technicznych nieruchomości, protokołów i opinii z przeglądów kominiarskich,
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych oraz ich realizacja,
- wywieszanie flag w święta państwowe,
- koordynowanie prac zleconych przez Państwową Inspekcję Sanitarną,
- wybór opieki księgowej, w tym: prowadzenie ksiąg rachunkowych przygotowanie planu kont dla Wspólnoty Mieszkaniowej księgowanie dokumentów dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną, w tym faktury, rachunki oraz inne dokumenty księgowe, przygotowanie informacji finansowych o poniesionych kosztach i przychodach utrzymania nieruchomości wspólnej, księgowanie wyciągów bankowych dotyczących części wspólnej nieruchomości, a także księgowanie analityczne na poszczególne lokale, sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych oraz deklaracji podatkowych.